Харківські таксисти влаштують страйк 14 лютого

Харківські таксисти влаштують страйк 14 лютого.

Харківські таксисти влаштують страйк 14 лютого. Фото: REUTERS

Події
08 лютого 2022 08:40

Харківські таксисти оголосили про страйк. Вони вимагають у великих служб-агрегаторів підвищити ціни на 20-30%. Причина — подорожчання палива.

Наразі, кажуть водії, співпрацювати зі службами таксі зовсім не вигідно. Попереджувальний страйк вони вирішили провести 14 лютого, на День Валентина, коли люди частіше користуються послугами таксі, повідомляє "Kharkiv Today".

Водії не вивозять

Цього дня вони відключать програму повідомлень від служб. Водії вимагають від основних служб-агрегаторів — Bolt, Uklon, OnTaxi, 3040, 838, Улюблене Таксі — збільшити тариф за поїздку на 20-30%. Вони стверджують, що існуючі розцінки економічно не обґрунтовані, бо подорожчав і бензин, і запчастини та обслуговування автомобілів.

"Якщо агрегатори не підуть нам на зустріч — ми продовжимо акцію до 20 лютого", — попереджають таксисти.

Клієнти служб таксі активно обговорюють можливе підвищення цін на соцмережах. Заяву таксистів вони очікувано зустріли в багнети.

"Тарифи будуть як у Європі? Тоді ви, водили, зобов'язуватимете пасажирів пристібатися, а не дратуватися, що доводиться діставати засувку-антипищалку, коли пасажир пристібається", — обурився в коментарях в одному з міських пабликів Ігор Зінченко.

"Доїхати із Салтівки на Олексіївку — 150 гривень, а на газ витрачають максимум 20", — вторить йому інший пасажир, Сергій Т.

З погляду водіїв, які отримують замовлення від служб-агрегаторів, їхні вимоги є абсолютно виправданими. Харків'янин Олександр Зігуле таксував разом із напарником — котом на прізвисько Чай. Нещодавно Олександр та Чай кинули справу — стало невигідно.

"Не виводжу — працювати треба багато, половину віддаю на заправку, а решта йде на оплату оренди автомобіля. Чотири роки тому я починав працювати, нас вчили, що тариф має бути приблизно 10 гривень за кілометр, минули роки, паливо подорожчало в 2,5 рази, а тариф залишився приблизно таким самим", — розповів водій.

За його словами, популярні агрегатори залишають собі від 10 до 25% вартості замовлення. 35% бере Bolt, тариф "Уклон" — приблизно 17-19%. Решта – це зарплата таксиста, витрати на пальне, ремонт машини та амортизація.

Потрібен закон про таксі

У службі таксі "30-40" кажуть, що зміни ринку, які спонукали таксистів оголосити страйк, накопичувалися ще з 2014 року.

"В умовах стабільного ринку та курсу валют усереднена ціна кілометра поїздки дорівнює ціні літра пального. Тобто вісім років тому, при курсі вісім гривень за долар, виконавши середню поїздку в 10 кілометрів і заробивши 80 гривень, водій міг заправити авто на 10 літрів. Проте, з урахуванням інфляції та подорожчання палива, за аналогічну поїздку водій зможе заправити авто не більше ніж на 3-4 літри. Ціни, які сьогодні пропонують служби таксі, відстають від об'єктивно ринкових майже вдвічі. Але і підвищити ціни у два рази оператори ринку не можуть, оскільки це буде просто неадекватне фінансове навантаження для споживачів", — заявив засновник служби "30-40" Руслан Сайфулін.

За його словами, на настрої водіїв можуть вплинути оператори-новачки, які нещодавно зайшли на ринок та демпінгують, тобто штучно занижують ціни.

Профспілка таксистів України до майбутнього страйку не має відношення, каже голова обласного відділення профспілки Сергій Старцев. Але незабаром можливий великий всеукраїнський страйк — усе залежатиме від того, що парламентарі напишуть у законопроекті про ринок таксі.

"Нам три місяці поспіль обіцяють показати новий законопроект щодо таксі, багато чуток ходить, але текст нам для обговорення поки не дають. Коли ми побачимо текст, то у разі потреби вийдемо на загальнонаціональний страйк", — розповів Сергій Старцев.

Законодавці намагаються врегулювати ринок перевізників із 2012 року. Останній законопроект, за словами Сергія Старцева, ухвалювали під впливом служб-агрегаторів, які намагаються узаконитися на українському ринку. Передбачається, що перевізники, які співпрацюють зі службами, як усі приватні підприємці сплачуватимуть податки.

"Намагаються якось устаканити перевізників, щоб вони платили якийсь мінімальний податок. У нас же є бажання зробити закон правильнішим для ринку таксі, запровадити поняття перевізника та поняття таксиста", — каже представник Профспілки.

За його словами, поняття перевізник та таксист необхідно розмежувати. Адже таксист — це той, хто пройшов спеціальне навчання, перебуває на роботі в таксопарку і підлягає контролю. Перевізник — той, хто уклав контракт із службою-агрегатором та працює сам.

Щодо вартості поїздки в таксі, на думку Сергія Старцева, вона неминуче підросте, тому що загальна інфляція та подорожчання бензину позначаються на всіх послугах.

Читай всі новини Харкова в Facebook і підписуйся на нас в Instagram і Viber.

Це чат - пиши та читай 👇
Ого! ти доскролив до нашого чатбота 😏
Тепер у тебе є можливість налаштувати його під себе і дізнаватися важливий контент першим, щоб розповідати друзям
Тільки пошта, тільки хардкор 🤘
Ми в соцмережах