Змінився постачальник: харків'янам доведеться платити за газ по-новому

Харків'янам доведеться платити за газ по-новому.

Харків'янам доведеться платити за газ по-новому. Ілюстрація: Vgorode

Комуналка
28 червня 17:00

Цього місяця мешканці Харкова та області не отримали квитанції за газ. Змінився постачальник - замість компанії "Харківгаз Збут" це робитиме "Нафтогаз".

У травні харківські споживачі газу несподівано змінили постачальника. Замість регіонального газзбуту паливо почало постачати державний "Нафтогаз". Клієнтів у нову компанію перевели автоматично, але тепер потрібно самостійно дізнаватися про новий рахунок і по-новому платити за послугу, пише KharkivToday.

Як отримати новий рахунок?

Наприкінці травня суд передав до управління Національному агентству з виявлення, розшуку та управління активами, отриманими від корупційних та інших злочинів, 26 регіональних операторів газорозподільних систем, які раніше належали олігарху Дмитру Фірташу. "Харківгаз Збут" обслуговував більшість споживачів Харківської області. Його споживачів приєднали до так званого постачальника останньої надії, яким із 2020 року став "Нафтогаз". Постачальник останньої надії виступав своєрідною страховкою для споживачів інших компаній. До війни такі випадки були поодинокими, а зараз 97% усіх споживачів палива стали клієнтами "Нафтогазу".

Коштує паливо від "Нафтогазу" 7,96 грн/куб. м із ПДВ. Укладати угоду з компанією не потрібно – це зробили автоматично. А от квитанцій деякий час не буде, тому що "Нафтогазу" одночасно додалося понад вісім мільйонів нових клієнтів, тож платіжки роздрукувати ще не встигли. Їх обіцяють принести вже цього тижня. Надалі рахунки формуватимуться щомісяця 10–15 числа. Сума до оплати розраховується на основі даних про спожитий газ, які передаватиме облгаз.

Клієнти мають отримати новий особовий рахунок. Зробити це можна через чат-боти. У Viber, Telegram або NaftogazGasSupply у Facebook Messenger потрібно перейти до чат-боту GASUA. Боту належить надіслати номер ЕІС-код — персональний газовий номер об'єкта газопостачання, що складається із 16 символів.

Де шукати ЄІС-код.Де шукати ЄІС-код. Фото: https://2day.kh.ua

Де шукати ЕІС-код

У рахунках за розподіл газу цей ЕІС-код зазвичай пишуть у верхньому правому кутку, поряд із штрихкодом та нижче номера особового рахунку.

Якщо квитанції під рукою немає, ЕІС можна уточнити в особистому кабінеті або зателефонувавши до контакт-центру за телефоном

  • (057) 728-93-04.

Гаряча лінія доступна не завжди, тому що операторів не вистачає, тому це може стати проблемою. Після отримання особового рахунку можна зареєструватися в особистому кабінеті my.gas.ua та вже сплатити рахунки або завантажити довідку про пільги та субсидії. Усі пільги та субсидії зберігаються автоматично. Платити можна буде через особистий кабінет, чат-бот, сайти чи мобільні додатки банків, платіжні термінали, банківські відділення та відділення "Укрпошти" та "Нової пошти".

Друга квитанція – за доставку газу – залишається без змін.

"Особистий рахунок не змінюється. Ми як ремонтували труби, так і далі їх ремонтуватимемо. Там, де території відносно спокійні і не окуповані, квитанції розносять", - розповіла начальниця управління зовнішніх комунікацій компанії "Харківгаз" Ольга Клименко.

Що робити, якщо не туди заплатили?

У "Харківміськгазі" кажуть, що квитанції за травень надсилатимуть лише тим споживачам, які мали заборгованість станом на 30 квітня. В області деякі споживачі отримали квитанції від "Харків Газзбуту" вже після того, як постачальником став "Нафтогаз". Люди про це не знали та заплатили за квитанціями чи через особистий кабінет за показниками лічильника. І тепер буде багато клопоту, бо ці гроші автоматично не потраплять на новий рахунок "Нафтогазу". Щоб повернути їх, доведеться докласти зусиль.

"Якщо за особовим рахунком споживача зафіксовано переплату, йому потрібно направити на адресу компанії письмову заяву на повернення цих коштів", - пояснили у прес-службі компанії "Харківгаз Збут".

Таке звернення можна скласти у довільній формі, але в ньому обов'язково має бути зазначене прізвище, ім'я та по батькові власника заявника, його адресу та чітко викладено суть прохання. Письмове звернення має бути підписане заявником, внизу слід зазначити дату.

До листа необхідно додати:

  • копію паспорта власника особового рахунку (1,2 сторінки та реєстрація);
  • копію ідентифікаційного коду власника особового рахунку;
  • довідку з реквізитами карткового рахунку з банку (або витяг з Приват24);
  • копію квитанції про оплату за газ за період, коли виникла переплата.

Усі копії документів мають бути засвідчені споживачем - містити напис "відповідно до оригіналу", дату та підпис.

Якщо постачальником був "Харківгаз Збут", лист потрібно надіслати за адресою:

  • м. Харків, вул. Болбочана, 54.

Можна надіслати і електронну заяву на e-mail:

У цьому випадку до заяви та вищезгаданих копій документів слід додати ще підписану фотокопію заяви. У листі потрібно вказати свою електронну адресу або контактний телефон. У компанії обіцяють, що отримавши такий лист, повернуть гроші, але не уточнюють, коли саме.

Читай всі новини Харкова в Facebook і підписуйся на нас в Instagram і Viber.

Це чат - пиши та читай 👇
Ого! ти доскролив до нашого чатбота 😏
Тепер у тебе є можливість налаштувати його під себе і дізнаватися важливий контент першим, щоб розповідати друзям
Тільки пошта, тільки хардкор 🤘
Ми в соцмережах