У Харківському метрополітені хочуть повернути платний проїзд: коментар Терехова

У Харківському метрополітені хочуть повернути платний проїзд: коментар Терехова. || Фото архівне

Харківський міський голова назвав самодіяльністю факт примусового збору підписів колективу КП "Харківський метрополітен" під петицією про повернення платного проїзду.

Про це повідомила прес-служба мерії.

Останні оперативні новини Харкова у нашому Telegram-каналі. Підписуйтесь, щоб бути в курсі найважливішої інформації

Петиція про повернення платного проїзду до метро з'явилася на сайті Харківської міськради 28 березня.

"На сьогоднішній день все більше людей повертається до міста Харкова, і вони починаються налагоджувати повсякденне життя. У громадському транспорті зростає кількість пасажирів. На мій погляд, для збереження інфраструктури громадського транспорту міста просто необхідно скасувати безкоштовний проїзд. Навіть оплата проїзду на рівні минулого року дозволила б підприємствам мати кошти, хоча б частково, на оплату праці, електроенергії, тепла, то що... Я думаю, що на сьогоднішній день переважна більшість пасажирів спроможна сплатити проїзд, бо краще зараз платити хоч за щось, щоб завтра не залишитися ні з чим", - вважає автор петиції.

За два місяці петицію підтримали 1764 особи. Минулого тижня у харківських телеграм-каналах опубліковано телефонограму структурним підрозділам метрополітену за підписом начальника відділу кадрів підземки. У ній пропонується проголосувати за петицію та повідомити про кількість підписантів. Підписання петиції, на думку чиновниці, "значно прискорить розгляд зазначеної ініціативи органами місцевого самоврядування, що може позитивно позначитися на подальшій діяльності підприємства".

8 червня Ігор Терехов на нараді прокоментував ініціативу підземки. Він нагадав, що Харків залишається єдиним містом в Україні, де запровадили безкоштовний проїзд.

"Я обурений тим, що сталося в метрополітені, цією самодіяльністю, яка не вписується в логічні рамки в той час, коли ми робимо безкоштовний проїзд, тримаємося на відміну від усіх міст, розуміємо, що для цього є фінансові можливості. Я сказав, що, коли у нас немає фінансових можливостей, я вийду і чесно скажу про це харків'янам. З ким ваше рішення було погоджено? Ви повертаєтеся до Радянського Союзу!Іншого я сказати не можу, це остання крапля. Я не звільняю вас, бо ми разом пройшли початок війни, лежали під російськими літаками, вибухами. Це вас врятувало. Але якщо ще раз будь-яке КП зробить щось подібне, незважаючи на особистості, я вижену", - сказав Терехов, звертаючись до керівництва метрополітену.

[telegram post="place_kh/49846" desc=""]

Раніше на сайті КП «Харківський метрополітен» опубліковано звернення з вимогою компенсації витрат, що утворилися за період вимушеного простою з 24.02.2022 р. до 24.05.2022 р., та функціонування виключно як об'єкт укриття цивільного населення.

«За цей період підприємством було витрачено 94,7 млн. грн. на діяльність, яка не пов'язана з перевезенням пасажирів лініями метрополітену.

У особливий період захист населення є функцією держави і здійснюється виключно органами, уповноваженими цього державою. Суб'єктами забезпечення цивільного захисту є центральні органи виконавчої влади, інші державні органи, Рада Міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, органи місцевого самоврядування, суб'єкти господарювання, громадські організації.

Наразі метрополітен перебуває у важкому фінансовому стані через борги, що виникли через виконання йому не властивих функцій і які, згідно з наведеними вище нормами чинного законодавства, є функціями держави і мають виконуватися виключно органами, уповноваженими на це державою.

Також зазначимо, що міська влада виділяла та продовжує виділяти кошти на оплату праці працівникам метрополітену за весь час військового стану, але кошти бюджету Харківської міської територіальної громади не можуть у повному обсязі покрити всі борги підприємства, що виникли в період роботи як об'єкт укриття..

Згідно з чинним законодавством зазначені витрати на утримання об'єктів цивільного захисту населення мають компенсуватися з Державного бюджету», - йдеться у повідомленні КП на сайті.

Нагадаємо, міський електротранспорт у Харкові безкоштовно працює понад рік з моменту поновлення роботи у травні 2022-го. Терьохів не приховує, що бюджету складно дотувати безкоштовний проїзд.

"Дуже важко. Дотуємо "Міськелектротранс". Точну дату, скільки зможемо дотувати, не скажу. Залежатиме від міського бюджету. Не буде можливості — відверто скажу харків'янам. Наступного року кошти заклали", — сказав мер наприкінці 2022 року.

У травні 2023-го Терехов повідомив, що вартість проїзду у громадському транспорті Харкова залежатиме від цін на електроенергію та бензин. Наразі фахівці розрахують, який граничний кордон витримає бюджет.

 

Последние новости